Friday, November 7, 2014

AKU DIPUKUL, KEPADA SIAPA PATUT AKU MENGADU?

Assalammualaikum w.b.t. awak, awak dan awak semua. 
Long long loooong time no see.
Sihat?
Alhamdulillah, saya di sini sihat walafiat.

Terasa lama sekali tidak menulis. Niat itu ada, idea tu yang tak ada. Terasa otak semakin berkarat. Tak boleh tunggu lagi! Kena asah cepat-cepat. Ya, saya tak menulis kerana saya kurang membaca dan membuka mata. Ohhh~ ruginya saya. 

Sehinggalah hari ini saya dipukul. Saya dipukul parah. Kalau parah, boleh pula berblog? Ok, metafora semata-mata. Saya dipukul dengan soalan-soalan berikut;

Awak beragama Islam? 
Apa itu Islam?
Awak yakin Allah itu ada?
Dia di mana?

Soalan yang sangat asas, tetapi saya terpana. Soalan asas ini tidak dapat saya rungkaikan dengan hebat! Saya kecewa dengan diri saya sendiri. Saya terasa jahil dan saya terasa jauh dari Sang Pencipta. Saya fikir, Allah s.w.t sedang mengejut saya dari kelekaan duniawi. Subhanallah, Allah sayangkan saya, dia panggil saya dekat dengan Dia. Kenapa perlu saya sombong dan mengabaikan panggilan ini.

Tak kiralah apa yang kalian ingin katakan kepada saya. 

Ilmu setiap di antara kita berbeza-beza. Siapalah kita untuk memandang rendah kepada orang lain dan siapalah orang lain untuk mengutuk kita. Kerana kita semua ISTIMEWA. 

Untuk apa saya kejarkan ilmu dunia sehingga saya terlupa untuk mengejar ilmu agama. Sedangkan, itulah ilmu yang abadi.

Tuan-tuan dan puan-puan sekalian, sudikah kiranya kita kembali mewarnai dunia penulisan maya dengan hujah-hujah bernas dan ilmiah? 

1 comment:

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)