Monday, January 19, 2009

TOLONG! TOLONG!

Salam semua. Sebenarnya, aku nak minta ampun dan maaf kerana menukar rupa rumah maya aku ini. Niat di hati ingin mencari keselesaan. Tapi, setelah berbulan-bulan aku menelek setiap rekabentuk di laman web, aku masih tidak menemui yang tepat. Dan hasilnya, yang ini pula yang aku pilih. Hummm...pendapat aku sendiri, tidaklah menarik mana pun. Memandangkan aku ini seorang yang pemalas dalam kerja-kerja penyelenggaraan blog, memang susah untuk 'mood' seperti ini muncul. Maka, alang-alang ianya sudah muncul, apa kata anda semua membantu aku dalam merekabentuk rumah maya aku ini. Sebarang kritikan dan cadangan teramatlah aku hargai. Sebabnya, aku ni tahu menulis je, anda yang membaca yang aku risaukan. Takut-takut tidak selesa di sini. Maklumlah, rumah berhabuk kan - lama tak sapu. Nak sapu pun, penyapu dah patah hehe..Ni baru nak gam.

Jika anda lebih selesa dengan yang lama pun, aku terima juga dan aku akan menukarkannya kembali jika itulah suara majoriti. Maaf sekali lagi, kerana aku ini tidak sekreatif mana orangnya (sob..sob..sedih).

Alang-alang itu, boleh la kiranya aku ingin menyelitkan sekali jawapan tag daripada Balqis..

"The rules are simple. Use Google Image to search the answers to the questions below. Then you must choose a picture in the first page of the results, and post it as your answer. After that tagged 5 people."

1. Next year (2010) I'm..

2. I really want to go to..


3. My favourite place..


4. My favourite thing..

5. My favourite drink..

6. My favourite food..


7. My favourite colour..


8. I live in..


9. I was born in.. (same with no.8 answer)


10. A nickname I had..


11. My college major..

12. My bad habit..


13. My hobby..



14. I wish..

25 comments:

K-A!R-yL or KhairiL's said...

ntah nk kata apa...
sama lorr kita sbb mls nk tkar
kdng bkn mls, x reti nk bt

tgk kwn bloggers yg len suma elok jer umah dia org....jelesss ni

DAMAI said...

salam syg buat kamu e-leeyana...

sejujurnya,damai suka rumah
e-leeyana yang baru ini...nampak lebih kemas dan simple...

jangan risau...e-leeyana bijak menulis,pasti itu yang lebih kami sebagai pembaca utamakan ^^

jaga diri ya syg...

e-leeyana said...

Kriel:

wah, dah selesai berkenduri ya..itu la kan..lagi satu masalahnya adalah malas nak mencari di web-web lain..huhuhu..aduh~ masa oh masa..sungguh mencemburui manusia..

e-leeyana said...

damai:

salam sayang kemabali buat damai (^_^)

terima kasih damai. saya suka yang simple hehe sama macam saya sendiri (waaa~ dah kes perasan ni). tapi tu la, kadang-kadang bila ramai sangat yang menegur, terpaksa la juga diturutkan..

bijak menulis??? itu pun terpulang pada keadaan hehe..mudah-mudahan saya akan jadi penulis yang lebih bijak lepas ini (^_^)

jaga diri juga ya damai..

FarhanaLicious said...

oke aje yang mana mana pun. janji buleh baca entri dengan aman. tanpa perlu tunggu nak loading layout. heheh!

ajaa~ said...

salam e-leeyana..
aja suka tengok yg baru, tp yang ni pon ok..
cuma el-leeyana tukar coler putih tu jadi warna lain..ijau muda ke..biru muda ke..
++ lagi kelawaannya..
nampk cam lukisan alam gitu~
ihi...

Akmal said...

eh cantik what yang baru nih? :D
don't worry too much lah e-leeyana. this is your blog. janji you puas hati, boleh menulis, dan orang pun takde la nak kena tesyen-tensyen nak baca tulisan yang susah nak nampak dan background yang menyakitkan mata hahaha :D

SangMentari said...

Wah, Lukisan alam sudah berwajah baru
Sejujurnya, ia kelihatan lebih simple. Saya suka rumah baru ini.

Syahidah said...

uihhhh..suka yang nih..thumbs up!

Yunus Badawi said...

Simple but elegant. Saya suka.

e-leeyana said...

farhanalicious:

hehe..ye tak ye juga ya..humm..yang ni kira pantas juga..sebab simple kot..tinkiu (^_^)

e-leeyana said...

aja~:

alamak, saya tak pandai la nak tuka warna ni..hehe yang ni pun main copy paste je..owh ya..terima kasih ya atas pandangan..mungkin saya akan cuba untuk menceriakannya lagi nanti

e-leeyana said...

akmal:

sebab saya fikirkan ada orang cakap susah nak baca blog saya yang dulu tu la saya nak tuka hihi..anyway, anyhow..thanks ye..harap terus singgah di sini (^_^)

p/s: g rmh en.YB tak ajak pun ;<

e-leeyana said...

sang mentari:

terima kasih banyak-banyak ya..sejuk sikit ati mendengarnya..

e-leeyana said...

syahidah:

legaaaa~ makin ramai yang sokong. alhamdulillah

e-leeyana said...

en.YB:

terima kasih en.YB..harap terus ke sini ya..rumah baru la katakan hehe

izman said...

saya sgt kureng dlm bab2 hiasan blog ni, budak2 baru belajar maa...

tapi saya suka konsep dia yg ringkas. cuma ia menerbitkan ruang kosong di atas entry yg nampak agak canggung (or komputer sy yg version lama).

just mentain yg ini, cuma improve mene patut.

Sifu Mirza said...

salam yana...

yang ni lebih nampak simple & straight forward..

sebab b/ground putih ni, readers akan rasa relaks & tenang bila browse thru' semua isi yang ada..

& paling penting dengar 'detik pertama' yang terbit di hati awak masa nak tukar dulu..

awak suka yang ni kan... so perkara pertama ialah lakukan perkara yang kita suka... :-)

moga terus sukses..

e-leeyana said...

en.Izman:

thanks 4 ur advice..saya pun kurang arif..insyaallah akan ditambah mana yang patut nanti

e-leeyana said...

sifu mirza:

wahh..nasihat seorang kaunselor hehe..amat saya hargai. kelemahan saya, suka fikirkan hati orang lain dari diri sendiri. huhuhu~

ajaa~ said...

o ok dah tu..
kat atas kat tajuk pon dah coler biru kan..
so sweet~;)

Ibnurashidi said...

salam..

Ok dah tu..sy dulu pernah pakai templets ni..cuma masalahnya dia takleh nak tukar header lain..malas nak kacau HTML nya..

Apapun, selamat menulis.

Dhe said...

gambar HOME na keren...

zafi said...

same bad habit! but never stop me from being a positive stud!i guess just like u!

iliana said...

ajaa~:
aduh, saya ni malas sikit nak edit sendiri hehe..boleh la ni kan..

ibnurashidi:
salam..
owh ye ke..takpe la, saya pun bukan reti nak edit sendiri..pakai je la kan..

selamat menulis juga buat awak..

Dhe:
errrrr....

zafi:
hehehe..sleep can make me better then before..coz, so refreshing our mind even body too..rid off all the tiredness..