Friday, December 5, 2008

AWAS

Salam semua..kali ini, aku cuba untuk curi-curi menaip dalam kesibukan. Sebab aku rasakan ianya penting untuk disampaikan kepada semua orang sebagai persediaan secepat yang mungkin. Dikhabarkan bahawa baru-baru ini, seramai 1900 orang paderi daripada Singapura telah memasuki Malaysia dengan niat ingin mengkafirkan umat Islam khasnya. Mereka akan menggunakan taktik dengan memberi air mineral secara percuma. Dan air tersebut mempunyai ciri-ciri keIslaman. Contohnya, menggunakan nama yang berpangkalkan 'AL'. Maka, berhati-hatilah agar tidak terpedaya ye.

Sumber : Sir Ahmad bin Ali (pensyarah Fakulti Komunikasi dan Bahasa Moden, UUM)

14 comments:

Fakhzan Marwan said...

eiii...jahat nyer...sungguh la jahat...kalau berani berdakwah la cara baik kan..nih guna cara halus plak...

BurungBelatuk said...

sama2lah kita sibuk....sempat mencurik 2-3 minit tuk lawat blog pun puas dah...

e-leeyana said...

fakhzan : tu la, niat mmg xbaik kn. macam2 taktik dia gunakan.

e-leeyana said...

rung belatuk : hehe...ni pun sempat lagi balas komen orang kekeke

Yunus Badawi said...

Air mineral tu holy water ke? Saya lebih suka minum air 'jarang' (air masak mati).

Ibnurashidi said...

Kalaulah mereka sudah menghantar 1900, apakata kita juga menghantar dalam kuantiti 2ribu ke?

Pokok persoalannya, kita masih kurang pendakwah di Malaysia. Itu sebab manusia mudah memurtadkan diri. Ditambah pula persekitaran yang menyumbang gejala negatif. Lagilah..

e-leeyana said...

enYB : yg tu saya tak pasti. tapi, kalau ikut sejarah dulu-dulu, mesti ada campuran air tu sikit kan..air masak juga yang selamat

e-leeyana said...

ibnurashid : itu pastinya. saya takut malaysia jadi macam negara jiran kita (tak perlu lah saya nyatakan negara apa). lihat sahaja pada peristiwa tsunami. agaknya, adakah rakyat negara kita ambil iktibar darinya?

BalQis said...

Mereka tidak akan pernah mengalah...
mengapa kita membiarkan sahaja?

sampai bila pun dan di mana-mana jua mereka akan tetap berusaha memesong dan merosakkan akidah kita....

Itu sudah pasti...

Allahummansuril islam...

zafi said...

mcm2 teknik la nih...
selamat hari raya aidil adha...
kita sendiri kene kuatkan iman.. agar aqidah kita tak mudah terpesong

e-leeyana said...

balqis : itu la..mereka memang tak kan mengalah. tetapi, yang lebih dikesalkan adalah bila umat Islam yang semudah ABC menyerah

e-leeyana said...

zafi : yup...iman mesti kukuh nak hadapi semua ni

BurungBelatuk said...

sebenarnyer bende nih lama dah jadik...kalu sedar ada sedara kita yang M tu, usahakan kembalikan mereka ke pangkal jalan...

e-leeyana said...

itu yang kita nampak.agaknya,yang kita tak nampak pula macam mana ya?