Friday, October 24, 2008

HILANG AKAL


Salam sayang dari aku...


Kali ini, aku ingin memenuhi permintaan seorang rakan aku yang lama menghantar e-mail kepada aku untuk menjawab soalan dia. Tapi, kekangan masa yang terlalu terikat tu, membuatkan aku memeramkan sahaja persoalan tersebut di dalam peti masuk email aku. Jadi, hari ini, aku akan menjawab soalan dia.


Buat saudara Mustapha Ma'arouf....


1. Aku harap, kulit blog aku yang baru ni, dah tak seumpama dengan aktiviti melawat ke majlis kematian. Huhuhuhu~ aku dah tukar dah. Harap berpuas hati...


2. Aku paling suka warna putih. Tak tahu la kenapa, tapi kalau boleh aku nak majoriti barang aku warna putih. Tapi, tak la terlalu ketara sangat. Sebab, dunia ni kan berwarna-warni. Rugi kalau aku cuma pandang pada satu warna sahaja.


3. Bab cinta tu, aku tak berminat la nak jawab hehehe...sowi~ Aku jawab khas untuk kau dalam email ekh...


4. Kenangan terindah? Ape ye? (jap, berfikir). Banyak sangat la. Menang pertandingan silat, dapat anugerah pelajar terbaik bagi kos dan jabatan, menghulurkan bantuan pada orang yang memerlukan, dapat kenalan baru, terima doa daripada orang lain dan macam-macam lagi la...Tak tersenarai...


5. Perkara paling hilang akal aku pernah buat....errr...teragak-agak untuk menjawab. Aku dan kawan-kawan aku mengintai cikgu bermain cinta dengan anak murid. Sampaikan kami kena kejar satu sekolah dan dicari oleh guru disiplin serta pengetua. Mungkin sampai sekarang cikgu tu anti pada kami hehehe...


6. Secara ringkas tentang aku...Aku tak boleh belajar jika perut aku lapar. Orang takut untuk tegur aku kalau aku tengah marah. Mereka cakap, muka aku macam singa (tapi, aku ni jarang marah...jangan risau hehe). Aku tak boleh belajar jika jam dah melepasi waktu 12.00am (tapi, akhir-akhir ni, aku kena membiasakan diri untuk belajar larut malam). Aku takut bola (yang bersaiz ala-ala bola sepak). Aku takut pada air dalam, tinggi tak kisah. Pernah sampai satu tahap kritikal, aku menjerit dan melompat bila ombak laut kena kaki aku (errr...tak dalam ek tu, entah la aku pun pelik). Tapi, sekarang dah ok sikit sebab kawan-kawan bagi latihan hahaha~


7. Perkara yang paling aku tak suka. Orang yang tak nak memajukan diri sendiri. Orang yang cakap tak serupa bikin. Orang yang berbicara tanpa lapik. Orang yang lupa diri. Aku tak suka orang yang tak reti menghargai. Yang paling aku tak suka, sikap tidak berperi kemanusiaan.


8. Apa yang aku teringin capai dalam hidup. Meraih PhD hehehe (kalau larat). Aku teringin menjadi sukarelawan ke luar negara (mercy ke). Yang paling penting nak membalas budi ibu tercinta dan keluarga. Menjadi insan yang sempurna. Mengamankan dunia, tak ada dah peperangan lagi lepas ni.


Okeh...aku tak tahu la berapa banyak soalan yang kau dah bagi. Tapi, buat masa ni, yang ni je la yang aku sempat nak jawab. Yang selebihnya lain kali ya hehe...

19 comments:

warungkampung said...

Ramai juga orang yang bertanyakan tentang kak Iliana ye...feymes tu!

p.s: Nice new theme. Lebih ceria!

faridmw said...

sala.. lawa blog ni... sejuk bila memandang.. kira leh tersenyum la.. hehehehe.. mmg lawa.. rajinnya jawab soalan..

arsaili said...

salam...bagus..belajar la sampai ke negeri cina...waima ke negeri omputih sekali pun..ehehe

e-leeyana said...

warung kampung...tu kwn lame...ntah ape mimpi die smpi send email...byk plak tuh...ni bru jwb hehe...

p/s : thanks...smate2 xnk kne label sbg lawatan majlis kematian hehe

e-leeyana said...

faridmw...thanks ats pujian...tp jgn t'lalu memuji, tkt lpe diri hehe...alang2 da xsempat nk menaip entri, ada org soal ni, jwb je la hehe...smbl menyelam minum air..

e-leeyana said...

arsaili...hehe...insyaallah...kalau ada rezeki akn kemana2 shj...asl dpt belajar...fuhh~ b'semangat ni

etomyam said...

steady....kawan x sembunyi mana2, tajuk entry yg mengerikan sekali

e-leeyana said...

nape lame xblh nk bkk blog en.e-tomyam? tajuk je yg ngeri hehe...hilang akal sbb xthu nk tls ape je sbnrnye...(draft x siap lg)

musz said...

owh trimas sbb menjawab. ko nk thu knp? sbb org lbh knl ko pasni. n ni da m'buktikn ko lps ujian m'dgr kata yg sesuai utk jd calon isteri wakakaka. bile lg yana???

Suka Bebel said...

aku suka itam putih.tapi biru lagi best.eh, itam lagi best.ke putih?huh!lantaks lahss..hehe

Akmal said...

Makin cantik nampaknya ini site! Hehe.

Hafizan said...

waaaa....
lawanye blog nie...pandai iliyana make up hehehe...nnt leh la ajar sy skali huhu...

e-leeyana said...

musz...ni kes nk knekan aku ke ape? nsb baik aku xlurus mcm bendul jwb semua soalan ko yg merapu tu...cheh, pecah rahsia...ugutan penipuan semata2 rupa2nya

e-leeyana said...

suka bebel : aiseh men..cmane ni...warne feveret sndri xtau...nanti kawin nk set warne dah susah...hehehe

e-leeyana said...

hafizan...sebenarnya baru tahu cmane nk bkk kod yg d'block...alang2 da tahu tu, apa lg...makeup la...thanks...insyaallah bole je klu nk ajarkn...tp, sy pn x la se'expert mane

musz said...

bukan niat nk kne kn ko la..tp, ko tu nmpknye stil xberubah..msh nk utamakan org lain dr dri sndri..ape kes..

e-leeyana said...

hoh??? mcm tuh ker??? aiseh men...aku balik arini..mak suruh balik ngehehehe

suara said...

Hari tu kak su tukar layout blog sbb baca cadangan tawel. Tapi mmg warna putih lebih enak di mata sbnrnya.

e-leeyana said...

hehe..kak su pn tka layout...tu la...sbb org lain yg nk bce kn...klo diorang x selesa, ssh gak...jd, tka la...warna putih mmg cantik n bersih (hehe sbb warna feveret)...